MUZIEKTHEORIE (KLASSIEK)

MUZIEKTHEORIE IN MAASTRICHT

Als je een klassiek instrument wilt bespelen, is het heel handig om de theorie hierachter te begrijpen en om noten te leren lezen.

Je leert hoe toonladders zijn opgebouwd, intervallen herkennen, je gehoor trainen etc.

Wie zich inschrijft, wordt ingedeeld op basis van zijn of haar niveau en de lessen zijn steeds in groepsverband.

Enkel bij voldoende inschrijvingen wordt de cursus opgestart.

Deze cursus wordt gegeven door:

Frans van Libergen

Muzikale duizendpoot Frans van Libergen. Hij groeide op in de muziekzaak van zijn vader in Heer, waar hij de liefde voor muziek al op jonge leeftijd bijgebracht kreeg. Na zijn middelbare school ging Frans in de zaak werken en studeerde hij piano, lichte muziek, koordirectie en muziekinformatica aan het Conservatorium te Maastricht.

Tijdens zijn opleiding werkte Frans aan een professionele carrière als musicus: en niet zonder resultaat! Hij richtte zijn eigen kwartet op, dirigeerde verschillende koren en was pianist en vocalist bij een aantal bekende bands. Zo toerde hij tweemaal door de Verenigde Staten met Swing Design, gaf hij internationale concerten met de Jack Million Band en was hij toetsenist bij diverse bands.

Als instrumentalist is Frans nog steeds op vele podia te vinden. Zo heeft hij samengewerkt met bekende artiesten als Vera Lynn, Bonny M, The Four Tops, Jerry van Rooyen, Andre van Duin en Beppie Kraft.

Al die bezigheden weerhouden hem er echter niet van om cd’s te produceren/arrangeren en te werken als studiomuzikant.

Henry Konsten

Vul hier de beschrijving in.

Plan vandaag
nog jouw proefles.

Plan vandaag nog een proefles bij Kuma Muziekschool
in Maastricht en laat je adviseren door een van
onze gediplomeerde docenten.

Plan vandaag nog een proefles bij Kuma Muziekschool in Maastricht en laat je adviseren door een van onze gediplomeerde docenten.